Feb 11, 2010

iPhone

Hampir setahun aku teringin untuk memiliki phone ni.tapi aku terpaksa pendamkan rasa itu disebabkan kekangan kewangan.yala,kerja makan gaji mana mampu nak beli.tapi sejak itu aku ada memasang niat(bercita-cita) untuk memiliki jugak phone.masa tu aku mula pasang angan-angan untuk dapatkan jugak phone ni bila aku ada wang lebih.

Sekarang duit sudah ada.memang lebih dari cukup tapi aku mula ragu-ragu pulak untuk memiliku phone ni.Ahh...kenapa perasaan berkobar-kobar untuk memiliki phone ini masih lagi ada ragu-ragu?macam-macam persoalan berlegar-legar di fikiran.Adakah ia berbaloi menghabiskan rm2000++ dalam sekelip mata hanya semata-mata untuk memiliki phone ni?adakah ia betul-betul tindakan yang bijak?maklumlah aku hanya makan gaji.bulan-bulan pendapatanku tetap ja.tak pernah dapat lebih dan tak pernah kurang.bila sekali dapat banyak duit aku rasa sayang pulak untuk belanja.rasa nak simpan saja semua duit.takmau belanja apa-apa.tapi perlukah aku korbankan keinginan dan keazaman aku untuk memiliki phone ini yang selama setahun aku pendam?berbaloikah aku mengecewakan diriku sendiri?

Ohh...betul-betul mnegelirukan.aku telah meletakkan kata putus bahawa esok adalah penentunya.esok adalah keputusan muktamad sama ada aku akan belinya atau tidak.semoga aku dapat mencapai kata putus esok hari.semoga aku dapat membuat keputusan yang rasional.separuh hatiku sekarang mengatakan aku benar-benarrrr perlukan phone tu!!!!it's COOL!!!!ohhhh...i can't wait for tomorrow...

No comments: