Dec 20, 2008

Lagu Rindu Untuknya...

Cuti yang panjang ni membuahkan pelbagai rasa dalam diri ini.Gembira,sepi,sunyi,bosan dan macam-macam lah.

Gembira sebab sekurang-kurangnya aku boleh lupakan sementara beban kerja yang entah apa-apa tu dan juga dapat lari dari rakan sekerja yang kadang-kadang bagi aku terlalu 'annoying'.Tapi bila terlalu lama cuti ni rasa bosan la pulak.Gembira disebabkan dapat lari dari beban kerja dan rakan-rakan sekerja semakin lama semakin pudar digantikan pula rasa sepi,sunyi dan kadang-kadang rindu plak pada kerja-kerja yang ditangguhkan dan juga pada rakan-rakan kerja yang riuh rendah yang kadang-kadang 'anoying' itu.Haha.. pelik betul perasaan ni.

Tak mau melayan sangat perasaan bosan aku ni aku 'search' lagu-lagu yang boleh menghiburkan hati di youtube.Tiba-tiba jumpa lagu ni,Lagu Rindu,Kerispatih.Aduh...tiba-tiba perasaan rinduku padanya menyelinap masuk ke segenap tubuhku.Ingin saja aku telefon padanya dan nyanyikan lagu ini padanya.Tapi aku batalkan niat aku itu.Hari ni hari minggu sudah tentu dia bersama keluarganya.Tak tergamak aku menganggu privacy dia hanya disebabkan rindu ini.Ya,kadang-kadang impian memang tidak seiring dengan realiti.Itulah hakikatnya.Lagipun baru saja aku luahkan rinduku padanya.Biarlah di hujung minggu ni dia tenang bersama keluarganya.Bagi aku memang xsalah kita luahkan rindu kita pada yang tersayang.Ia menguatkan lagi rasa kasih itu tapi biarlah kena pada tempat.

Tak mahu perasaan itu dibiarkan saja,aku ingin kongsi dengan kalian rasa ini.Mungkin kalian juga mengalami rasa yang sama.Hatiku sedikit terusik dengan lirik lagunya yang begitu sederhana tapi penuh bermakna ini:

"Walau hanya nada sederhana
Ijinkan ku ungkap segenap rasa dan kerinduan"


A,walupun hanya nada sederhana,izinkan ku ungkap segenap rasa dan kerinduan ini padamu.Rindu ini takpernah pudar selagi nafas bergetar di jasadku ini.

So,ku ingin berkongsi dengan semua lirik dan lagu ini.Selamat menghayati dan semoga kalian bergembira dengan insan yang dirindui.

Lagu Rindu
Artist: Kerispatih

Bintang malam katakan (sampaikan) padanya
Aku ingin melukis sinarmu di hatinya
Embun pagi katakan padanya
Biar ku dekap erat waktu dingin membelenggunya

Tahukah engkau wahai langit
Aku ingin bertemu membelai wajahnya
Kan ku pasang hiasan angkasa yang terindah
Hanya untuk dirinya
Lagu rindu ini kuciptakan
Hanya untuk bidadari hatiku tercinta
Walau hanya nada sederhana
Ijinkan ku ungkap segenap rasa dan kerinduan



OH ya, lagu ini juga kujadikan lagu background.Enjoy ya!

No comments: